dimarts, 5 de maig del 2009

Reconsideracions

Joer, quant de temps sense escriure. Ja van dos setmanes liades. Apenes he pogut fer res de JailGames ni de res. De fet, apenes he pogut tastar encara la PSP.

De totes maneres, he estat reflexionant sobre estes últimes setmanes. Desde que vaig acavar amb el Arounders he anat botant de projecte en projecte, i cada vegada més lento. Crec que no estic centrat.

Primer vaig començar per intentar fer alguns JailGames. El Bryndiana es quedà parat pel curro que es fer les animacions. El Patman es quedà parat perque, després de reescriure-ho 2 o 3 vegades, seguia donant-me per cul la ordenació (la veritat es que va ser la época en que em trobava fatal, igual quan torne a mirar-ho resulta que es una peivada).

Vegent que no estava molt inspirat vaig decidir fer un cas d'estudi amb el Gauntlet. Pero, en primer lloc, no vaig pensar be el disseny, pel que tinc que tornar enrrere; i en segon lloc, me vaig ficar en el marrón del multijugador. No me pareix un gran exemple per a un primer cas d'estudi que vos espente a fer algo. Pitjor encara, ni tan sols estava adjuntant el codi font, com havia dit que faria.

Per tant, em feia falta reconsiderar les prioritats, el temps disponible, la utilitat del resultat i la forma de fer-ho.

Al final crec que el camí que volia seguir es el adequat. Fer un cas d'estudi amb el codi font que pugau seguir e inclus anar compilant desde casa. Pero me fa falta un projecte més simple i tipic, que a la vegada tinga alguns truquets interessants. I esta vegada en compte de decidir un joc arreu he mirat detingudament que no tinguera res que no puguera anar fent a la marxeta sense més.

El projecte que he triat es un clon del Super Mario Bros original. M'he preocupat de buscar primer si tenía facil trobar els gràfics i ja tinc recopilats tiles, sprites i demés gràfics.

Respecte a la música i sons, els ripejaré del emulador. De totes formes, no vaig a fer que la música vaja igual. En el Mario Bros la música va sonant, i quan s'està acavant el temps la música va més apresa, pero desde el punt on s'havia quedat. Aixó no ho faré.

Respecte a enemics, faré els que eixen en la primera fase i au. Si algú vol fer més com a exercici genial.

Respecte a la API, com ningú a proposat encara res, començare amb l'esborrany que tinc fet i aniré ampliant conforme faça falta. No obstant, encara m'agradaria que comentareu algo al respecte.

Respecte al codi, en cada post inclouré el codi fins a eixe moment i tot lo necessari per a compilar i jugar. També inclouré els arxius de projecte de Visual Studio 2008 per a que ho tingau fàcil. Nomes vos fa falta seguir els pasos del tutorial d'instalació d'SDL (excepte la part de OpenGL, que no fa falta). En Linux, per a instalar SDL tindreu que "sudoaptgetar" les llibreries de desenvolupament: libsdl1.2-dev libsdl-image1.2-dev i libsdl-mixer1.2-dev. Després, per a compilar, ja donaré instruccions al seu moment.

Demà comence, a vore si, donant totes les facilitats posibles, algú ho segueix.

Durant les pròximes 3 setmantes faré aixó i la expansió del Arounders, que la vaig deixar a meitant. Després me tiraré 2 setmanes de vacances en casa sol amb el nano, pel que tindré més temps per anar adelantant tot el que m'he anat deixant pel camí.

2 comentaris:

  1. Eh!

    Que jo si que vaig escriure coses sobre les APIs!

    Potser no fóra massa interessant però si que vaig escriure! :(

    ResponElimina
  2. No home, si el que vas escriure es molt interessant.

    Jo el que he dit es que ningú a proposat res per a la API, o siga, el que vaig demanar, que quines funcions deuria tindre, com per exemple: carregarBitmap, PintarBitmap, Flip... i totes eixes coses.

    ResponElimina