dimarts, 14 d’abril de 2009

Dia raro

Hui he tingut el dia raro. Ahir vaig pensar en fer un mini-framework usant SDL per a pasar els antics jailgames de 8 bits de color més facilment, pel tema de les manipulacions de paleta que feiem, pero després d'un rato ho he tirat a la basura perque el SDL es subnormal i quan li canvies la paleta, en compte de canviar els color i au, li pega per també intentar adecuar l'imatge als nous colors. Que desastre!

Be, temps perdut. Després he estat un rato rumiant de fer un fast game que tenia en ment, pero ho deixe per a altre dia.

Després he mirat de fer algo del cas d'estudi. El cap de setmana se me va ocorrer un jailgame que fer amb eixe motor, així que prepararé els sprites per a tal joc. Ja parlaré de ell. No importa, no tinc grafics ni ripejats ni fets per als sprites, així que he pintat dos boles rotjes en la pantalla i he fet unes proves de sprites. Tot molt be i com esperava, excepte que el que vaig comentar del mapa te un error:

Quan es calcula el punt mitg, després se li restava la meitat del espai visible. Pos be, encara que l'espai visible siga 192 pixels, en realitat a mi m'interessa un tile menys, sino el sprite s'en eix un tile per fora de la pantalla, perque el punt (0,0) del sprite es el que està en la coordenada 192, deixant la resta del sprite fora (pasa igual que amb el cursor, si vos fixeu en les vores de baix i de la dreta s'en eix). El que he fet es restar la meitat de l'espai visible menys un tile, o siga: 192-16 = 176 / 2 = 88. Res, per a que quede per al record.

Ah, i se m'oblidà dir-ho ahir. He afegit un tutorial més de SDL als tutorials del nostre wiki. Amb aquest tutorial ja tindreu un projecte buit per a començar un jailgame. Amb eixe projecte buit, per exemple, ja podrieu compilar el Arounders.

A vore si demà avance més...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada