dissabte, 20 de febrer del 2016

AEE Update

Carai, quasi 6 anys després torne al blog! Hi ha molt que contar!


Per a començar, farà quasi un any me vaig comprar una GCW-Zero i vaig portar el AEE usant el codi que tenía fet per a ordenadors. Quan ja estava portat me vaig trobar amb el mateix problema que en ordenadors: La música.

En GCW-Zero vaig convertir un midi a OGG i tot anava guay, pero els OGG ocupen com 100 vegades mes espai que els midis. No m'agradava, pero no sabia per on tirar... així que es tornà a quedar tot parat.

Crec que este dijous vaig comentar de fer els JailGames pa les consoles de 8 bits. Pero en eixes, algú va esmentar el AEE, que si el vaig acabar per a GCW-Zero. Així que vaig decidir agafar-lo i acabar-lo d'una vegada.

Pero per a aixó primer deuria acabar la versió per a ordenadors. I per a aixó primer tenia que fer que tornara a compilar! Per el camí d'aquest proces, vaig poder lliurar-me de les dependències de OpenGL i SDL_Image: Ara SDL2 s'encarrega de escalar la imatge com toca, i he adaptat unes rutines de càrrega de GIFs que tenia per ahí. Ara ja compila en Windows, Linux i OS X sense problemes.

Respecte a la música, he decidit que el punt de compromis entre midis i OGGs es XMs: arxius de música del FastTracker. SDL_Mixer també sap reproduïrlos i ocupen 10 vegades més que els midi (no 100, com els OGG). Com per a convertir-los a OGG ja els passava intermediàriament a XMs, pos ja està. Les músiques ja están en el 'data.jrf' que hi ha al repositori, i algunes ja estàn colocades on toca, encara que per a la versió final hi haurà que retocar alguns pititis mal pegats.

Per cert, sabeu que el codi del AEE està en un repositori Mercurial a Bitbucket.org, veritat? Ahí trobareu sempre l'ultima versió. En Bitbucket també trobareu un lloc on vore (i dir-me) bugs i features, i un Wiki que igual un dia escric algo de documentació.

Ara el cap de setmana no crec que puga fer molt, així que el dilluns més!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada