dijous, 26 de març del 2009

Agh! Plaga de polls!!

Buff, hui he estat implementant les espentes, he modificat la reordenació, les colisions i les forces. La conclusió es la següent:

Intentar resoldre un sistema determinista d'una forma poc formal ens du inevitablement al fracas.

Per moltes revisions que porte fetes, reescritures, captura de polls, etc... no paren de apareixer més. I estem parlant de nomes un centenar de línies de codi dispersades entre 2 classes i uns menys de 15 mètodes.

Quan no es que la reordenació no ha funcionat despres de moure un objecte al est d'altre objecte amb una z 1 unitat major, es que l'aplicació de la força de la gravetat sobre un objecte al mateix temps que altre l'està espentant cap amunt deixa un buit entre ells, o... be, farragosos polls.

Total, que vaig a agafar good old llapisera i paper i a planificar tots els casos posibles i les seues interaccions; i després vorem qué me toca afegir, esborrar o modificar.

Per a començar, probàblement vaig a tirar a la basura el mètode de reordenar nomes quan es mou un objecte i faré una reordenació total a cada bucle de proces. O com a molt nomes ordenaré quan s'haja menejat algo, pero tota la llista, no de forma selectiva com feia abans. Vaig a investigar quin es el millor algorisme per a ordenar llistes quasi ordenades.

Es més, vaig a plantejarme el sistema complet. Si no ho faig ara més tard perdre més temps solventant polls, o m'arrepentiré perque no podré fer alguna cosa, com va passar amb el "Patman i Estos". La premisa a seguir es:

Si tinc una sol·lució que m'aporta el 90% del que vull amb un 10% de l'esforç, decantar-se per eixa sol·lució.

En un principi volia encarar el desenvolupament del Patman desde el punt de vista de l'optimització, fent que les estructures de dades foren el més comprimit possible, etc... Més tard he vist que algunes coses, a part de no tindre sentit voler comprimirles tant, me complicaven molt la vida. Així que millor replantejar-ho tot. M'he donat compte que el codi del "Patman i Estos" es més simple i permitia moltes mes coses, lo qual es absurd.

Esta vesprada em dedicaré a pensar qué es el millor per al joc, la forma més simple de tindre el més prompte posible el joc funcionant. Vaig a intentar ser reduccionista i aplicar la navalla de Occam:

En igualtat de condicions, la sol·lució més senzilla es probablement la correcta

Mmm... deuria deixar totes estes frases per ací per a recordarles sempre. Hui ha sigut un dia amb molt de temps, pero també ha sigut un dia frustrant, perque despres de tot el treball vaig que el camí que estava agafant no es precissament un camí de roses. Intentarem ser optimistes i alegrarse per haver tingut un dia amb temps per a concentrarse i detectar prompte que el sistema era una merda per a corregir-ho.

Demà vos conte...

1 comentari:

  1. Com va la cosa?

    Segur que t'has currat mes les frases eixes que el codi del joc :D

    ResponElimina