dijous, 12 de març del 2009

BryndianED

Hui he començat amb el desenvolupament del BryndianED. He començat mirant-me els mapes.

En un principi vaig a reutilitzar els tiles del Prince of Persia. Com tenia a mà tots els mapes, he fet un programeta que passant-li un bitmap t'agafa tots els tiles diferents i els arregla en un nou bitmap. M'he trobat amb la sorpresa de que em trau una animalada de tiles. He provat amb diferents tamanys de tile i sempre igual (escalant el resultat, clar). Al final, ho he mirat a nivell de pixel i he vist que l'unic patró que puc trobar es amb tiles de 32x63. Peazo tamany raro. Clar, en una pantalla del PoP hi ha 3 altures, i si et fixes es veu tant el piso de la altura 4 (per a poder trepar) com el de la altura 1. Per a aconseguir aixó, o tens un semi-tile per ahí, o perds un pixel per altura, que es el que pareix que va fer Broderbund. Al final he agafat els tiles i els he retocat a mà per a que tinguen 1 pixel més, així tinc tiles amb un tamany més normal.

Després m'he ficat amb l'editor. Aquesta vegada no vull que siga un editor de tiles a baix nivell, sino un editor més boniquet en el que fiques blocs logics sencers (buit, piso, paret, pilars...) i després internament ja se monta en tiles. Tenint un editor a més alt nivell em premetrà fer mapes like rosquilletes, així que crec que val la pena el temps que he usat fent-lo.


Encara no està acavat, espere demà poder pegar-li una bona espenta que el deixe ja amb la suficient funcionalitat com per a servir per a fer mapes amb que provar el codi del joc.

1 comentari: