dijous, 19 de març de 2009

OpenGL

Entre ahir per la vesprada i hui estic ideant i provant el nou DrawManager que usarà OpenGL per baix. Vull que siga totalment transparent. A més, tambè vull que el DrawManager s'encarregue de carregar i mantindre tots els gràfics, i que els demés objectes nomes tinguen que dir l'identificador del gràfic a pintar, sense saber res d'ell (tant internament com on està guardat i en quin format).

D'aquesta forma el codi del joc no nomes queda independent de la tecnologia que s'use per a pintar en pantalla, tambe queda independent de la gestió de recursos que es faça (PNGs solts, arxiu de recursos com el Arounders, o en un array en memòria, com es faria pa la GBA o la DS).

No se si pararme a parlar de temes tan interns ací. En un principi la idea era parlar dels jocs, tot lo internament que fera falta, pero sense parar-se a mirar l'implementació interna de les funcionalitats satèl·lit (gràfics, música, teclat...). Ho vaig decidir així perque vaig suposar que vos resultaria un rollo. Però potser sí vos interesa una explicacioneta de com fer gràfics 2D amb una API 3D com es OpenGL.

No se, si vos interessa ho dieu i escric algo. Sino, pos pillareu la classe ja implementada i a programar JailGames ;-)

1 comentari:

  1. Jo nomes pense que el saber coses noves mai està de mes :)

    Altra cosa es que li traguem profit algun dia >:)

    ResponElimina