dimarts, 17 de març del 2009

Patman en pijama

En primer lloc, parlar un poc de que va el joc. Els que haveu jugat al Batman ja ho sabeu mes o menys. Les modificacions son mínimes. Per tant, no es la mateixa història del Patman que començarem JDes i jo.

Patman, després d'una de les seues festotes, te una resaca de por. Anit es va deixar la porta de la PatCova oberta i li han entrat tota clase de bitxos i coses rares. Per si fora poc, quan va arrivar es va anar llevant el traje pel camí i ara ha de trobar cada part del seu traje (guants, botes, cinturó i capa), dispersat per la BatCova.

Per suposat, també s'ha deixat les seues càpsules de poder tirades per ahí (al prendre una càpsula Patman tindrà poders especials durant un curt periode de temps (valocitat, força, altura i immunitat).

El que es pitjor, els bitxos que se li han colat li han desmontat la BatMoto i desperdigat les peces per ahí (Roda de davant, roda de darrere, motor, depòsit, manillar i tubo d'escape).

Ara Patman no te mes remei que recorrer la BatCova evitant als bitxos i recuperant les parts del seu traje, així com les parts de la BatMoto, si es que vol arrivar a temps a altra festota.

Patman, segons les parts del traje que ha recuperat, tindrà un aspecte diferent, com es pot vore a la imatge de baix.


Cada part del traje li proporciona a Patman una habilitat:
- Botes: Permeten a Patman botar
- Guants: Permeten a Patman agafar objectes (nomes dins de la habitació)
- Cinturó: Permet a Patman controlar la direcció cap on va mentres està en l'aire
- Capa: Ralentitza les caigudes de Patman

Les càpsules que pot arreplegar també li propocionen, temporalment, poders especials:
- Velocitat: Permet a Patman correr el doble de rapid
- Altura: Permet a Patman botar el doble de alt
- Força: Permet a Patman arrastrar varios objectes en línea
- Immunitat: Res li farà mal a Patman

¿Que vos pareix?

En segón lloc, JDes ha dit que no entenia molt be el que vaig comentar ahir. Vaig a intentar il·lustrar-ho amb un shot del Batman.


En aquest shot podem vore el piso, tilejat de negre i roig, i les pareds, mes o menys rojes, del fondo. Eixa es la part estàtica.

Després podem vore les portes. Les portes tenen un tractament especial i ja parlaré de elles més avant.

Per últim, Batman, el malo eixe, i les caixes o cubs que es veuen tot son objectes. La diferencia entre el malo i un cub es que el malo tindrà activat el flag de animació, de moviment nord-sud, de respectar orientació, força=3 i resistencia=2, mentres que les caixes no tindràn activat ningún d'eixos flags, força=0 i resistencia=2 (mes vant parle dels objectes i les seues propietats i flags)

Be, darrere del malo també està la bolsa de Batman (equivalent als guants de Patman), que no tindrà flags activats, tipus=guants, força=0 i resistència=2.

Cada objecte té unes propietats:
- Tile: el tile (o primer tile) en el bitmap de tiles que mostrarà el objecte
- X, Y, Z: Les coordenades del objecte
- Tipus: normal, traje-guants, traje-botes, traje-cinturó, traje-capa, item-velocitat, item-força, item-altura, item-immunitat, patmoto-roda1, patmoto-roda2, patmoto-motor, patmoto-deposit, patmoto-manillar i patmoto-tubo
- Movilitat: ninguna, est-oest, nord-sud, clockwise, counter-clockwise, random
- Força: 0 (no pot espentar res), 1 (pot espentar objectes normals), 2 (pot espentar tots els objectes que no siguen inamovibles) i 3 (mata)
- Resistencia: 0 i 1 (qualsevol pot espentarlo, diriem que es un objecte normal), 2 (nomes el pot espentar la gravetat, els ascensors i patman amb el poder de força) i 3 (objecte inamovible, res el pot menejar)
- Flag desapareix: Al tocar-lo, desapareix (tipic taulell de xafar i botar rapid abans que desaparega). Torna a apareixer al tornar a entrar a la pantalla.
- Flag Invisible: Pos eso, no se veu.
- Flag Animat: El objecte no mostra un tile nomes, sino una succesió de 3 tiles.
- Flag Respecta orientació: Aquest flag nomes val si el flag "animat" està activat. Si "respecta orientacio" no està activat, el objecte farà un loop entre tres tiles (el tile al que apunta i els dos següents) en la sucesió 1-2-3-1-2-3-1... Si sí que està activat, la successió serà 1-2-3-2-1-2-3-2... simulant una animació de caminar. A més, depenent de la orientació canviarà la sucesió de tiles (3 per orientació).

Aquest post ja es molt gran. Si tinc temps mes tard parlaré de l'estructura de les pantalles.

2 comentaris:

  1. Mmmm... en els sprites 1, 2 i 3 (d'esquerra a dreta) Patman porta barba de dos dies... i en els altres no...

    Això és un street-poll? o un avenue-poll? :D

    O que se't va acabar la tinta d'eixe color? :D

    ResponElimina
  2. No home, es la evolució. Primer apenes pot alçar els ulls i encara no s'ha afeitat, després va agafant parts del traje, acavant de despertar-se, en algún moment s'afeita (es un superheroi, ho fa tan depresa que ni ho veus), i tal.

    ResponElimina