dissabte, 21 de febrer del 2009

Bug Hunting

Hui m'he dedicat a pillar street polls i variacions respecte al original.

Respecte al polls, no hi ha més problema. Que si escalant no-se-on el arounder se'n entra per la paret, que si fent una pasarela ací el arounder fa una cabriola i se suicida...

Les variacions (algunes podrien catalogarse de polls) son mes importants. Per exemple, la corda no funciona exactament i alguns nivells son imposibles. Això ho tinc que arreglar. Altres variacions, encara que me faràn canviar algún nivell, se quedaràn com estàn.

Hui també he estat jugant als nivells. N'he de canviar, com a minim un 40-50%, encara que siguen canvis minims, ja siga perque son molt facils i no m'havia donat compte, perque he descobert formes de superar-los de formes diferents, o porque les variacions els fan imposibles o poc interessants.


Respecte al desenvolupament, hui he estat implementant el menu i la pausa, encara que no ho haja pogut acavar. Ara al pulsar P se fa un fade que deixa la pantalla un poc gris (adjunte scrinxot) i al tornar a pulsar P se torna a jugar. El cursor se podrà moure durant la pausa. De fet, el cursor se podrà moure sempre, no m'agrada que se quede mai bloquejat, dona mala sensació. Durant les sequencies tampoc vull que pase el que passava al original, que per a pasarles tenies que pulsar SPACE durant el milisegon que comprovava el teclat, sino que quan es vullga es puga eixir.

Respecte al menu apareixerà pulsant ESC. He deixat la pausa separada del menú perque el menú tapa part de la pantalla i no val per a espigolar el mapa.

Per altra part, estic considerant canviar tots els menus (el principal, de fase fallida...) per a que siguen mes usables. Vull que al passar per damunt de algo sobre el que es puga fer click hi haja feedback; que es colorejen les lletres o algo.

Potser algú pense si ja estic fent massa canvis al joc. Sempre que m'he ficat a refer un dels jocs classics he comés l'error de canviar-ho quasi tot. Amb aquest em vaig prometre no canviar-lo sustancialment, sino fer com si tinguera que acavar-lo, fent els canvis que haguera fet en el seu moment i foren raonables. Per tant, no tinc por de canviar el que faça falta si es que no m'agrada com funciona dins del propi Arounders Classic.

Per altra part, tinc altres projectes en ment en els quals ja es canviaràn tots els gràfics, músiques i tal, així que no te sentit canviar tot aixó. Potser demà, que no crec que tinga molt de temps per a desenvolupar un poc mes el joc, parle del futur del Arounders.

2 comentaris:

  1. Perfecte. Eixa por tenía jo també, que no puguerem tornar a jugar a 'aquell joc'.

    De fet, si es poguera molaría tindre el joc original (no acabat), el que estas fent (acabant-lo), i el acabat amb grafics 3D-jugabilitat igual en 2D :D

    ResponElimina
  2. El joc tal i com era en la última versió de Pascal no el faré. En primer lloc perque requeriria un esforç major que fer-ho be desde el principi, i en segon perque no resulta interessant. I un projecte de hobby pel que no tens interés està condemnat a no acavar-se,

    El meu compromis es el de fer un joc que puga ser considerat el mateix pero acavat, amb el mateix feeling i tot això.

    ResponElimina