dijous, 12 de febrer del 2009

Go go go!

Ja he començat a implementar el joc en sí. La primera pregunta que m'he fet es: com distribuir els recursos? Els torne a deixar en arxius separats en el directori DATA? els torne a 'encobrir'? Al final he decidit crear un arxiu que es un repositori d'arxius, així ho tinc tot arreplegadet en un arxiu. Per a tal efecte he creat un programeta en .NET anomenat 'Resource Editor' (peazo imaginació...) per a gestionar el repositori d'arxius. Per ara no estarà encriptat ni comprimit, total, per a un joc tan antic com el Arounders no val la pena, pero mes avant si que ho implementaré per a futurs jocs.


Altra historia a solventar es la profunditat de color. El joc original usaba 8 bits de color i paletes. He decidit no usar aquesta configuració, sino usar 32 bits (encara que ara siga malgastar espai), així el puc expandir mes facilment en el futur. Aixó em du a tindre que solventar el problema de que hi havia animacions o toquetejos de paleta. Sobre tot amb les fonts, que canviava el color canviant la entrada de la paleta adecuada. Ja aniré solventat-ho conforme m'ho vaja trobant.

Es una sort que amb SDL puga treballar de forma molt pareguda a com ho feia amb pascal i el mode 13h. Aixó m'ha dut a decidir no usar OpenGL per a aquest joc, i, per tant, a no usar ninguna acceleració hardware. No es que al Arounders li faça falta ninguna acceleració per a funcionar amb qualsevol ordenador de hui en dia, pero en el futur tindré que usarlo, si vull fer coses mes xules i a mes resolució (i que vagen ràpides). El principal problema del Arounders es que necesita accedir a nivell de pixel, cosa que es dificil i lenta amb acceleració hardware (ja que les textures se guarden en la memòria de la propia tarjeta gràfica en compte de en la RAM), pero amb tants anys desde que vaig fer el primer Arounders i amb tantes proves i intents de fer un Arounders 2, ja tinc mètodes ideats per a solventar el problema.

Com sempre, ja anirè informant...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada