dimarts, 17 de febrer del 2009

Thinkin' que te thinkin'

Hui m'he dedicat a provar com funcionava el Arounders antic respecte a les accions. Si estem caminant, hi ha accions que son inmediates, com parar, perforar, suicidi... i altres que s'esperen a que el arounder arrive a un cert lloc, per exemple escalar no s'activa fins que no es trobe una paret, al igual que cavar; la corda no es llança fins no trobar un precipici... Així està clar. La complicació ve si el arounder ja està fent altra feina. Si el arounder està cavant i li dic que pare, que fa? o més dificil, si està cavant i li dic que escale (que ni tan sols es una acció directa)? Les meues proves han determinat que la gestió era un desastre: Hi ha accions que poden interrompre a altres i altres que no, i no es segueix ningún criteri lògic. Així que he decidit repensar totes les interaccions posibles.

Al final la decisió es que les accions nomes es poden fer si el arounder està caminant. Si no està caminant i se li mana altra cosa la nova acció es quedarà pendent fins que el arounder acave i torne al estat de caminar, moment en el qual es procesarà la acció (si era inmediata, pues la farà directament, sinò s'esperarà). Les úniques accions inmediates son caminar i el suicidi.

D'aquesta sol·lució el que no m'agradava es que de vegades podria ser interessant fer que en un cert moment de una acció se fique a fer una altra. La solució es la següent:

Abans el botó de la dreta el que feia era interrompre la acció actual per a que el arounder continuara caminant. O siga, que si estava escalant, li manava altra acció, pero despres pulsava el botó de la dreta, el arounder caminava i s'oblidava de tot lo demes. Pulsar el botó de caminar del marcador tenía exactament el mateix resultat.

Ara pulsant el botó de caminar del marcador farà aixó, pero si es pulsa el botò de la dreta serà un poc diferent: El que farà es detindre la acció actual i tornar a caminar, pero sense borrar la acció que tenia prevista fer despres. Així, si era una acció inmediata, al pulsar el botó de la dreta es ficarà en marxa, i si no ho era, es mantindrà a la espera fins que es puga fer.

No se si al explicar-ho queda lios, pero al usar-ho es facil i intuitiu.

Per altra part, quan el arounder estava fent algo (digam que estava caminant) i se li manava fer una acció no inmediata (com per exemple escalar), en el marcador se quedava pulsat el botó de escalar, lo qual es prou lios, perque no saps qué esta fet ara el arounder. Així doncs, he decidit que el botó que es veu presionat es el de la acció que s'està fent ara mateix, i la acció que se li ha manat pero que encara no pot fer es vora com un botó que parpadeja pulsat i sense pulsar. Així es prou més intuitiu.

A vore si demà puc avançar un poc més el joc...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada